poniedziałek, 5 listopada 2012

In this style 10/6

Gdyby Szalony Kapelusznik był kobietą w mojej Krainie Czarów miałby właśnie taki kapelusz!




Jest zrobiony na wymiar bywalczyń Monster High i jest pierwszą i jedyną jak dotąd częścią garderoby wykonaną przeze mnie. Oczywiście jestem z niego dumna ;), ma na sobie materiałowe różyczki i całą masę koralików. Części filcu specjalnie zszywałam niedbale bo uznałam, że tak bardziej będzie pasować do Szalonej (bądź co bądź) Kapelusznicy.
Do tej roli na razie najbardziej pasuje przemalowana kiedyś przeze mnie Frankie Stein - oczy w różnym kolorze współgrają wyśmienicie z nakryciem głowy :)

Mam nadzieję, że kiedyś starczy mi cierpliwości, samozaparcia i umiejętności, żeby dorobić resztę stroju - marzy mi się zielony surdut ;)

A co do postaci Szalonego Kapelusznika to czy wiecie, że określenie Mad Hatter nigdy nie zostało użyte przez Carrolla? Ta postać nazywa się Hatter (albo Hatta, "po drugiej stronie lustra"). O tym, że Kapelusznik i Marcowy Zając są obaj szaleni informuje Alicję Cheshireski Kot.
Postać inspirowana była angielskim powiedzonkiem "szalony jak kapelusznik" (as mad as a hatter). Taka etykietka wzięła się stąd, że dawniej kapelusznicy do spilśniania filcu używali rtęci, której opary powodowały często nieodwracalne zmiany neurologiczne.


Nie mogłam się powstrzymać od Kapelusznikowej dygresji. Gdyby kapelusz był czerwony pisała bym o Mickiewiczu ;)
"Niedaleko Damaszku siedział diabeł na daszku,
w kapeluszu czerwonym, kwiatuszkami upstrzonym".

Całuski dla wszystkich, którzy dotrwali do końca posta (i dziękuję za wszystkie ciepłe słowa o kotach) :*

23 komentarze:

  1. Śliczny kapelusz, napracowałaś się.
    ponieważ uwielbiam kolor zielony mogłabym być Kapelusznikiem, ale tylko w tym kapeluszu!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Od razu gdy obaczyłam ten kapelutek przypomniało mi się przedszkole...Aniu to jest mój ulubiony kolor dzieciństwa :))), miałam taką zieloną ręcznie robioną spódniczkę... to były czasy...^^)
    Surdut, masz rację! Ale i kapelusz jest świetny. TYYYle mini różyczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Rewelacyjny kapelusz, a kiedy jeszcze pannica dostanie odpowiednie ciuszki, będzie obłędnie wyglądała.
    Pozdrawiam serdecznie i buziole przesyłam :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Kapelusz jest po prost świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jest cudowny!! Nie umiem sobie wyobrzić ile musiałaś pracy w niego włożyć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kapelusz wygląda naprawdę bardzo fajnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjny ... ciągle mnie czymś zaskakujesz.Pozdrawiam Ewa:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu!- pełen odjazd!!!!
    i dzięki za ten łyczek historii- uwielbiam takie smaczki♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny. I koniecznie trzeba dorobić inne części gardetoby :)

    OdpowiedzUsuń
  10. cudo po prostu! wygląda niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kapelusz boski!!! i interesująca dygresja :) pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. O rany jakie cudo! Niesamowite!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudna dekoracja! Świetnie oddałaś charakter wlasciciela :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ech... ten kapelusz przypomnial mi wiosnę, ciepłe promienie słońca i ten specyficzny zapach powietrza który czuje się tylko o tej porze roku ... :) Super :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudny ten kapelusik, świetnie dobrane elementy dekoracyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. rewelacyjnie wygląda
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. kapelusz pięknej urody! w zieleniach, więc tym bardziej mi się podoba :) a jest coś czego nie potrafisz zrobić? ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaki fantastyczny!!!dawno u Ciebie nie byłam...to już pójdę...nadrabiać zaległości...:)

    OdpowiedzUsuń
  19. pięknie w nim Franciszka wygląda :)))))

    OdpowiedzUsuń
  20. things sound nice, then you should probably check out the
    Order P90x Workout Dvd. The Lean Workout Schedule will have you focusing
    from the chest/triceps/shoulders workout order p90x workout dvd so
    I'm going to make today my "Rest Day". There is an optional hook that was tested as well, and could only handle one-quarter of the reps.

    Here is my webpage: browse around here

    OdpowiedzUsuń