sobota, 7 stycznia 2012

Gwiazdki Szczęścia origami - TUTORIAL

Po tak długiej nieobecności na blogu mam potrzebę żeby się jakoś zrehabilitować, dlatego chcę się podzielić przepisem na papierowe gwiazdki 3D - ORIGAMI LUCKY STARS. Pamiętam, że kiedy je zobaczyłam po raz pierwszy kompletnie mnie oczarowały - zgrabniutkie, pękate, z jednego paska papieru, jak się okazało łatwe do zrobienia a jeszcze do tego przynoszą szczęście! Robi się je w powietrzu, nie potrzeba żadnych narzędzi - można się nimi zajmować w kolejkach, autobusach, śledząc paski postępu...

Do wykonania gwiazdki potrzebny jest papierowy pasek - można go wyciąć np. z papieru pakowego. Ja używam gotowych pasków przeznaczonych do quillingu. Szerokość może być w zasadzie dowolna - mój najwęższy miał 5mm, najszerszy 10. Długość zależy od gramatury papieru - przy 130 wystarcza 25cm - ale to wszystko informacje dla dociekliwych. Proponuję złapać dowolny pasek jakim dysponujemy i spróbować (ja tak zaczynałam)!

Czyli po prostu robimy na naszym pasku zwyczajny supełek i uważnie go zaciągamy tak, aby powstał foremny, spłaszczony pięciokąt. Krótszy koniuszek można obciąć, można też "wpleść" w nasz pięciokąt.

Długi koniec owijamy wokół pięciokąta w jednym kierunku, starannie zaginając brzegi (jak to w origami), tak żeby całość ściśle do siebie przylegała. Kształt pięciokąta sam wyznaczy kierunek owijania - bezpiecznie poprowadzi nas przez ten etap. Koniuszek chowamy "gdzie zapasuje" - może być konieczne przycięcie go jeśli będzie za krótki lub za długi.

Tu warto mieć dłuższe paznokcie - każdy z boków wgniatamy do środka, równocześnie formując ramiona naszej gwiazdki. Jeśli "zapadnie się z jednej strony" to znak, że pasek papieru powinien być dłuższy w stosunku do swojej grubości. Jest to najbardziej emocjonujący etap!

TAADAAAA! Gwiazdki można wykorzystać do robienia kolczyków i różnych ozdób. Bardzo dekoracyjnie wyglądają w większej ilości wyspane do przezroczystych naczyń. Nie wiem czy rzeczywiście przynoszą szczęście, to co wiem na pewno - dużo szczęścia daje robienie ich!

Wszystkim czytelnikom i sympatykom Niebieskich Migdałów życzę dużo szczęścia w Nowym Roku!

Za zrobienie zdjęć do tutorialu dziękuję PG Studio.

9 komentarzy:

  1. super super super!!! teraz jestem zbyt śpiąca i łapy mi się trzęsą, ale jutro siadam i zrobię sobie gwiazdkę na szczęście....świetny pomysł i zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  2. Inspirujące :) Dzięki za podzielenie się tym sekretem, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gwiazdki wygladaja fantastycznie. Zaraz postaram sie je wykonac, szczescia nigdy za wiele :)

    OdpowiedzUsuń
  4. One są po prostu śliczne! Jeszcze dzisiaj spróbuję jakaś wyczarować :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ale czarujesz ;) podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  6. Łaaaa, jakie to proste, a jakie genialne zarazem! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. a mi wciąż kartka się rwie :(

    OdpowiedzUsuń
  8. http://origami-magia-z-papieru.blogspot.com/
    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  9. jakiej długości maja byc te paski?

    OdpowiedzUsuń